Pages

Wednesday, May 29, 2019

Kerudung Produksi Malaysia Diklaim Termahal di Dunia, Apa Istimewanya?

Liputan6.com, Jakarta - Momen Ramadan dipilih oleh sebuah perusahaan hijab asal Malaysia, Bawal Exclusive untuk merilis produk terbaru mereka berupa kerudung. Bukan kerudung biasa, tapi diklaim sebagai yang termahal di dunia.

Harganya sangat fantastis, mencapai 50 ribu Ringgit Malaysia atau sekitar Rp 172 juta.  Kerudung tersebut diluncurkan di Hotel St. Regis, Kuala Lumpur, Senin, 27 Mei 2019. Hal itu diumumkan melalui halaman Facebook mereka di tanggal yang sama.

"Syukur alhamdulillah selesai sudah majlis penyerahan tudung paling mahal yang pernah kami hasilkan bernilai RM50,000 kepada pemilik butik ByQiss," demikian pengumuman yang ditulis brand Malaysia tersebut.

Apa yang membuat harga kerudung ini sangat mahal? Menurut mereka, salah satu alasannya karena dibuat dengan hiasan kristal Swarovski.

Kerudung berwarna hitam itu memang dihiasi ribuan kristal Swarovski yang dibentuk menjadi bunga sehingga penutup kepala wanita muslim itu tampak berkilauan.

"Tudung istimewa ini sudah pasti merupakan hasil kolaborasi antara kami bersama jenama kristal antarabangsa, Swarovski. Bukan sahaja jenama kami merupakan jenama mewah hijab Swarovski yang terbesar di dunia. Kami juga merupakan syarikat Bumiputra yang menjadi antara pemborong terbesar kristal Swarovski di dunia," tulis Bawal Exclusive dalam rilisnya di Facebook.

Let's block ads! (Why?)

https://www.liputan6.com/lifestyle/read/3978983/kerudung-produksi-malaysia-diklaim-termahal-di-dunia-apa-istimewanya

No comments:

Post a Comment